DÉFILER VERS LE BAS
POLITYKA PRYWATNOŚCI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Niniejsza Polityka Prywatności powstała w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz Dekret ogólny w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydany przez Konferencję Episkopatu Polski, w dniu 13 marca 2018 r., podczas 378. Zebrania Plenarnego w Warszawie, na podstawie kan. 455 Kodeksu Prawa Kanonicznego, w związku z art. 18 Statutu KEP, po uzyskaniu specjalnego zezwolenia Stolicy Apostolskiej z dnia 3 czerwca 2017 r
1. Czym są dane osobowe
Dane osobowe to, zgodnie z RODO i Dekretem, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Takimi danymi są np. imię, nazwisko, adres e-mail. Wymienione dane osobowe mogą być publikowane na łamach naszej strony internetowej a także zbierane podczas indywidualnego przekaz bądź też dostarczane przez Państwa drogą mailową, np. poprzez wysłanie wiadomości na jeden z dwóch dostępnych adresów poczty mailowej parafii.
2. Kto jest administratorem danych
Administratorem danych jest Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej w Licheniu Starym, Klasztorna 4, 62-563 Licheń Stary, tel.: 63 270 81 63; e-mail: lichen@lichen.pl, zwane dalej: „Sanktuarium”. Jedynie w przypadku operacji płatniczych przeprowadzanych za pomocą strony internetowej administratorem danych jest Dom zakonny Zgromadzenie Księży Marianów, który udostępnia te dane sanktuarium.
Uprzejmie informujemy, że Sanktuarium wyznaczyło Inspektora Ochrony Danych Osobowych, którym jest: ksiądz Tadeusz Byczkowski, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iod@marianie.pl, lub skierować list tradycyjny na adres ul. Św. Bonifacego 9, 02-914 Warszawa.
3. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej będziemy przetwarzać Państwa dane?
a) osób wykupujących tablice pamiątkowe
Dane będą przetwarzane na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu realizacji procesu zamówienia tablicy pamiątkowej.
b) osób składających ofiary pieniężne
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu odnotowania złożonej ofiary.
c) osób składających wotum
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz 3 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu wypełnienia wotum.
d) osób zamawiających msze indywidualne
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz 3 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu zamówienia mszy indywidualnej.
e) osób składających kartki intencyjne
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz 3 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu odnotowania intencji.
f) osób chcących otrzymać informacje o działalności Sanktuarium
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu przysłania korespondencji i informacji.
g) osób zgłaszających pielgrzymki
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu odnotowania informacji o pielgrzymce.
h) osób Licheńskiej Wspólnoty Różańcowej i Wspólnoty Modlitewnej
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu przekazywania informacji.
i) osób składających intencje
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz 3 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu odnotowania intencji.
j) osób przebywających w obszarze monitoringu
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 6 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) oraz art. 6 ust. 1 lit f Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
k) osób składających zapytanie przez stronę internetową
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) oraz art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w celu odpowiedzi na przesłane pytania.
l) osób zapisujących się na rekolekcje
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu odnotowania informacji o zapisach na rekolekcje.
m) osób zamawiających korespondencję
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu zamówienia korespondencji.
n) osób zamawiających korespondencję
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu zamówienia korespondencji.
o) osób korespondujących drogą tradycyjną
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu zamówienia korespondencji.
p) osób odwiedzających media społecznościowe (Facebook, Instagram, YouTube)
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) w celu zamówienia korespondencji.
q) osób odwiedzających stronę internetową (pliki cookies)
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz 6 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) oraz art. 6 ust. 1 lit a oraz f Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w celu prowadzenia strony internetowej.
r) osób realizujących operacje płatnicze drogą elektroniczną
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanego przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. administratorem danych jest Dom zakonnym Zgromadzenia Księży Marianów w Licheniu, który udostępnia również te dane Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej w celu przesyłania korespondencji i materiałów formacyjnych wydawanych przez Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej. Powyższa zgoda została wyrażona dobrowolnie zgodnie z art. 5 pkt 7) Dekretu i może być cofnięta w każdym czasie.
4. Okres przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe przetwarzane na podstawie wyrażonej art. 6 ust. 1 lit a) RODO oraz art. 7 ust. 1 lit 1). Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Dane osobowe osób, co do których zgoda na ich przetwarzanie nie jest wymagana są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e i f RODO oraz art. 7 ust. 1 lit 5 i 6 Dekretu, czyli w celu zadania realizowanego w interesie publicznym, jak i prawnie uzasadnionego interesu administratora. Dane te będą przetwarzane do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Dane osobowe osób, co do których które są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO oraz art. 7 ust. 1 lit 3 Dekretu, czyli w celu wynikających z przepisu prawa. Dane te będą przetwarzane do czasu wymaganego przechowywania przez te przepisy.
5. Komu przekazujemy Państwa dane osobowe
W związku z przetwarzaniem danych, są one ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności: dostawcom odpowiedzialnym za dostarczanie i obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi prawne, księgowe, audytowe, podmiotom przetwarzającym. Ponadto dane osobowe mogą być również ujawniane właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Dane mogę być przekazywane także operatorom płatność w przypadku realizacji takiej usługi.
6. Jakie są Państwa prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Państwu następujące prawa w związku z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych:
a) prawo dostępu do Państwa danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych,
b) prawo żądania sprostowania danych osobowych,
c) prawo do usunięcia danych osobowych,
d) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
e) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
f) prawo do przenoszenia danych osobowych,
g) prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
h) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego; w diecezji jest nim Diecezjalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Kościelna 10, 17-312 Drohiczyn, inspektorodo@drohiczynska.pl, zaś funkcję ogólnopolskiego organu nadzorczego w kościele katolickim pełni Kościelny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa, kiod@episkopat.pl.
i) W przypadku danych dotyczących spraw innych nie wiary skargę można Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Aktualny adres organu nadzorczego to: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
7. Przekazywanie danych poza Europejski Obsza Gospodarczy
Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
a) współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej;
b) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
c) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;
d) Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
8. Informacje o cookies
Cookies to niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Pliki te stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika i przeznaczone są do korzystania z naszej strony internetowej. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Rozróżniane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Jednocześnie pragniemy poinformować, iż mogą Państwo w prosty sposób usunąć pliki cookies, które nasza strona internetowa zapisała na Państwa urządzeniach końcowych. Możliwe jest również stałe zablokowanie plików cookies z poziomu przeglądarki internetowej. Usunięcie, bądź całkowite zablokowanie plików cookies nie wpłynie negatywnie na korzystanie z naszego serwisu. Szczegóły dla osób korzystających z poszczególnych przeglądarek internetowych, m. in.: